Un consilier local din Comuna Bran, Cosmin Feroiu (PNL, foto stânga), și alesul local râșnovean, Cătălin Nan (PNL, foto dreapta) au prezentat joi, într-o conferință de presă, o propunere care ar grăbi lucrările de modernizare a DN 73 (Pitești – Brașov), pe sectorul Râșnov – Tohanu Nou. Mai exact, cei doi spun că, pentru a se asigura front de lucru, traficul rutier ar putea fi deviat, de la Tohanu Nou pe DJ 112 E, apoi, de la Zărnești pe DN 73 A, până în Râșnov.

Experiența Cristian

„Dacă s-ar devia traficul rutier pe această rută alternativă, constructorul ar putea aduce toate utilajele, s-ar lucra non-stop pe toată lungimea, iar în câteva săptămâni s-ar termina acest sector de drum. Dacă se va proceda ca în cazul sectorului Brașov Cristian, unde s-au instalat semafoare și s-a lucrat pe segmentele de câteva sute de metri, cu perioade lungi de așteptare, nu ar avea de câștigat nici șoferii, care vor parcurge cei câțiva kilometri într-un timp foarte lung, nici cei care se ocupă de implementarea acestui proiect, pentru că lucrările vor avansa încet”, a declarat alesul liberal din Bran. De altfel, acesta a anunțat că va lansa o invitație către conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov ca, împreună cu reprezentanții constructorului, să prezinte într-o ședință a Consiliului Local Bran, graficul de lucrări pentru porțiunea din DN 73 din județul Brașov.
„DN 73 creează disconfort de foarte mulți ani. În fiecare zi vedem șoferi care schimbă roțile, pentru că fac pană din cauza gropilor. Cred că o vulcanizare ambulantă ar fi o afacere de succes. Mă doare că Branul a rămas ultimul pe lista localităților în care se fac lucrări și că cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a găsit o soluție și nu au capacitatea tehnică să facă aceste lucrări și să le termine mai repede. Degeaba avem Castelul Bran, pentru că un turist care vine și își strică mașina pe DN 73, a doua oară nu se mai întoarce”, a mai spus Feroiu.

Giratoriul DN 73 – DN 73A, tăiat din planuri

Pe de altă parte, consilierul local râșnovean Cătălin Nan (PNL) s-a declarat nemulțumit de unele decizii ale CNAIR: „Inițial, în Râșnov, la intersecția DN 73 cu DN 73 A, trebuia să se amenajeze un sens giratoriu, însă s-a renunțat la această amenajare, astfel că vor apărea și în continuare blocaje în trafic”. 

Al 7-lea an
Contractul pentru modernizare a DN 73 (Brașov – Pitești) a fost semnat în anul 2011, valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obținut o finanțare nerambursabilă europeană prin Programul Operațional Sectorial Transporturi 2007 – 2013, valoarea fiind de 275,86 milioane de lei. Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 31 decembrie 2015, pentru ca proiectul să se încadreze în ciclul bugetar european 2007 – 2013, însă acest termen nu a fost respectat, motiv pentru care investiția a fost „fazată”, finanțarea fiind acum asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020. Conform reprezentanților DRDP Brașov, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor la DN 73 este luna decembrie a anului 2019.

Sursa articol: Bzb