Școlile particulare din România invită Guvernul României la dialog deschis și la crearea unui parteneriat constructiv pentru îmbunătățirea imediată a sistemului național de învățământ.

Reprezentanții școlilor private au trimis o solicitare primului ministru, Ludovic Orban, cu o invitație de a crea un dialog real între aceste instituții și Guvernul României. Acum, când învățarea online devenit obligatorie și pentru școlile de stat, semnatarii acestei scrisori, reprezentanți ai școlilor particulare vin cu soluții. Concret, își pun la dispoziție, în mod gratuit, resursele umane, de know-how și de infrastructură, pentru a furniza training/consiliere în vederea implementării cât mai rapide în sistemul public a învățământului online.

Încă de la închiderea școlilor multe dintre aceste instituții au continuat predarea online, și-au pregătit profesorii și și-au adaptat resursele ca să răspundă provocărilor învățării la distanță.

„Au trecut 40 de zile de când am fost nevoiți să suspendăm cursurile în unitățile particulare de învățământ. În această perioadă reprezentanții școlilor împreună cadrele didactice au depus toate eforturile pentru a continua activitatea didactică în mediul online. Am greșit, am învățat, am îmbunătățit, ne-am adaptat noului context astfel încât elevii și preșcolarii noștri să beneficieze de continuitate, de interacțiune cu profesorii și cu colegii, să beneficieze de sprijinul nostru. Ne dorim în aceeași măsură ca în această perioadă autoritățile împreună cu reprezentanții școlilor particulare să găsească soluții pentru a asigura continuitate segmentului privat din sistemul național de învățământ preuniversitar”, arată Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare.

„Este momentul cel mai potrivit pentru a arăta contribuția școlilor particulare la inovarea în educație și la felul în care putem să ne uităm spre viitorul educației din România cu speranță. Există perioade când avem nevoie de sprijin pentru a putea deveni mai puternici împreună. Aceasta este una dintre ele: împreună pentru toți elevii din România”, spune Elena Lotrean, lider al Grupului de lucru Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României.

„Încă de la începutul crizei generate de Covid 19, noi am pus la dispoziția celorlalte școli toate materialele de comunicare și planificare a învățării de la distanță. Acum oferim ateliere practice profesorilor care vor să învețe concret cum să predea online, cum să își transforme resursele, cum să comunice cu elevii lor, etc. Alături de celelalte școli private ne oferim experiența și cunoașterea pentru a sprijini Ministerul Educației în dezvoltare programul de pregătire a profesorilor pentru învățarea virtuală”, argumentează Diana Segărceanu, director executiv Avenor College.

„Interzicerea accesului la școli și grădinițe afectează toată familia nu doar pe cei mici. Pe lângă faptul că bunicii au trebuit să fie protejați, deci lăsați singuri fără nepoți, părinții s-au zbătut și se zbat în continuare să găsească soluții nu doar pentru a sta acasă cu copiii, ci și pentru a fi o alternativă pozitivă la educația micuților. Mulți părinți au devenit deodată educatori si profesori, fără a avea pregătirea necesară. E greu! E o situație din care trebuie să ieșim încet-încet și ținând cont de siguranța copiilor noștri”, conchide Cătălin Viorel Nan (foto), vicepreședinte al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar și președinte al Comitetului Județean al Părinților Brașov, care reprezintă 188 de unități școlare din județul nostru.

Pe 15 mai starea de urgență se încheie, însă școlile din România rămân închise. Reprezentanții școlilor particulare solicită Guvernului să ia în considerare adoptarea de urgență a unor măsuri de sprijin pentru traversarea acestei perioade în care activitatea lor rămâne limitată la mediul online.

Sistemul de învățământ particular din România cuprinde 1.100 unități de învățământ – 15% din unitățile de învățământ din România –  în care studiază peste 150.000 de elevi și în care predau peste 19.000 cadre didactice. Școlile particulare din România au o contribuție directă și indirectă în economie de 3 miliarde de lei pe an.

 

Inițiatorii demersului:

Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare

Elena Lotrean, lider al Grupului de lucru Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României

Cătălin Viorel Nan, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar

Ruxandra Mercea, Transylvania College Cluj

Diana Segărceanu, Avenor College

Alina Cristiana Cîrjă, Liceul Româno-Finlandez București

Cristina Catană Bucă, Școala Româno-Britanică Craiova

Ionica Paraschiv, Școala Româno-Britanică Suceava

Ornela Anghel, Școala Primară Jules Verne Brașov

 

Sursa: bzb.ro